Taustatietoa tapahtumasta
IAB on digimainonnan ja -markkinoinnin yhteisö, joka tarjoaa jäsenilleen tietoa tapahtumien, koulutusten ja työryhmien kautta. Se tarjoaa jäsenilleen näkyvyyttä, mahdollisuuksia oman osaamisen ja asiantuntijuuden vahvistamiseen, markkinatietoa sekä kanavan vaikuttaa digimarkkinan tulevaisuuteen.
IAB järjestää useita tapahtumia kohderyhmälleen käsitellen ajankohtaisia aiheita.
Tuotannon lähtötilanne
IAB Finland etsi teknistä kumppania kaikkiin vuonna 2024 Finnkinolla järjestettäviin tapahtumiinsa. Toimiessamme tiiviisti yhteistyössä Finnkinon kanssa, IAB päätyi valitsemaan kumppanikseen Scene Artsin.
Maaliskuussa järjestettävässä, vuoden ensimmäisessä seminaarissa pureuduttaisiin ohjelmallisen mainonnan tulevaisuuteen evästeettömässä maailmassa.
Seminaarissa kuultaisiin arvokkaita näkökulmia ja käytännön neuvoja siitä, kuinka mainostajat ja julkaisijat voivat sopeuttaa strategioitaan ja hyödyntää uusia teknologioita menestyksekkäästi evästeettömässä ympäristössä.
Ratkaisumme
Toteutuksemme sisälsi:
- Livestriimauksen Vimeoon kahdella kameralla
- Mikitykset ja audiotuotanto striimiin ja tapahtumatilaan
- Finnkinon AV-laitteiston hyödyntämisen
- Presentaatiotekniikan (puhujatukimonitori, klikkeri ja presentaatioiden pyörittäminen)
- Presentaatioiden näyttämisen lähetyksessä
- Tallenteen
- Teknisen tuotannon
Kokemukset ensimmäisestä yhteistyökerrasta oli erittäin hyvät, pidimme Scene Artsin porukan asiantuntevasta, mutta hyväntuulisesta otteesta. Tunsin, että olemme hyvissä käsissä ja itsekin tarvitsi paljon vähemmän tuottajana kantaa huolta teknisistä asioista.
Pidimme myös erittäin hyvän keskustelun yhteistyön jatkokehityksestä heti tuotannon jälkeen. Tästä on hyvä jatkaa.”